IDEES EXPOSICIÓ NI
ES CREA NI ES DESTRUEIX
COSES QUE HEM VIST
A L’EXPOSICIÓ
http://lacapella.bcn.cat/ca/exposicions/ni-es-crea-ni-es-destrueix-exposici%C3%B3-en-resid%C3%A8ncia
-ELS EQUIPATGES DE MÀ
QUE SIMBOLITZEN LES NOSTRES CÀRREGUES. ESCRIUEN EN QUE CONSISTEIX LA
SEVA CÀRREGA PARTICULAR. FOTOS DE GENT CARREGADA. L’ESCRIT S’INSPIRA EN UNA
FOTOGRAFIA. LES BOSSES I MALETES PENJADES D’UN FIL SIMBOLITZEN
LES CÀRREGUES DE CADASCÚ.
-REFLEXIÓ SOBRE TREBALLADORS, LLOCS DE TREBALL I OBJECTES
QUE FABRIQUEN. FOTOS DE TREBALLADORS EN EL SEU LLOC DE TREBALL I FOTOS DEL LLOC
DE TREBALL SENSE ELS TREBALLADORS. CAIXES AMB ELS RESIDUS DE CADA LLOC DE TREBALL
(TRANSFIGURACIÓ POÈTICA DE LA FORÇA DEL TREBALL DE CADASCÚ). MANS DELS
TREBALLADORS FETES AMB CERA I MIG DESTRUITS/DEFORMATS/ DESAPAREGUTS . HI HA
TAMBÉ UN CONTENIDOR ON TAMBÉ HI HA RESIDUS D’AQUESTA FEINA: TROSSOS DE CERA.
-REFLEXIÓ SOBRE LA DEMOCRÀCIA. LES DIFICULTATS DE CANVIAR UN
SISTEMA EN QUE UNA FAMÍLIA S’HA ACOSTUMAT A VIURE. OBRA TEATRAL “CONSELL FAMILIAR”
-EL PASSAT QUE HI HA EN ELS EDIFICIS. ES POSEN BAFARADES EN
UN EDIFICI ANTIC (CAPELLA ABANDONADA DE SANT RAFAEL QUE FORMAVA PART DE
L’HOSPITAL PSIQUIÀTRIC DE LA SANTA CREU
A NOU BARRIS). EXPLICA QUINES SERIEN LES HISTÒRIES I ELS SENTIMENTS QUE PODRIA
TRANSMETRE AQUEST ESPAI. REFLEXIÓ SOBRE EL PAS DEL TEMPS I LA TRANSFORMACIÓ DE
LA CIUTAT. EL PASSAT CONTINUA PRESENT A
TRAVÉS D’AQUEST EDIFICIS ANTICS.
-BIOLOOP: ES VAN CREAR
CÀPSULES DE BIODIVERSITAT . QUI HO
DESITJA S’ENDU UN TROS DE NATURA A CASA O EL POT PORTAR A QUALSEVOL ESPAI URBÀ.
(TRASLLADAR COLLSEROLA SIMBÒLICAMENT A LA RESTA DE BCN) (PROJECTE IDEAT PER
L’INSTITUT JOAN BOSCÀ I EN EL QUE HEM COL.LABORAT ELS ALUMNES DE SEGON DE SECUNDÀRIA, PRE PQPI I PQPI DE L’ESCOLA REL.
-FER LLETRES D’UNA PARAULA
AMB L’OMBRA DE COMPOSICIONS FETES AMB OBJECTES QUOTIDIANS D’UNA ESCOLA (LA PARAULA COM UNA FORMA EN
L’ESPAI I EL SEU POTENCIAL COMUNICADOR). TAMBÉ HI HA LA FOTO D’UNA PARAULA FETA AMB PERSONES (LIPDUP). ES CREEEN LES PARAULES
ÍCAR I FRONTERA A PARTIR D’UNES POESIES TREBALLADES A L’INSTITUT. S’EXPLICA LA HISTÒRIA D’ÍCAR .
-ELS OBJECTES PERDEN LA FUNCIÓ QUAN ELS CANVIEM DE LLOC (LA
CADIRA I LA TAULA PENJADES DEL SOSTRE) O EL CEL AL REVES I LA CADIRA I LA TAULA
DEL DRET. L’HORITZO COM A SÍMBOL DE L’HORITZO VITAL DE CADASCÚ.
-LA INTERIORITZACIÓ DE LES NORMES. EXEMPLE: LES NORMES D’UN
MUSEU. UN GRUP D’ALUMNES ENTREN MOLT POC A POC I EN SILENCI AL MUSEU I ES FILMA
L’ENTRADA.
-ENCORPORITZAR ESPAIS: NOVES FORMES D’OCUPAR UN ESPAI. ES
FILMA LES OCUPACIONS PER PART DELS ALUMNES DE DETERMINATS ESPAIS
-A PARTIR D’UNA POESIA SOBRE EL BOMBARDEIG DE BCN A LA
GUERRA CIVIL (“HAN MORT UNS INFANTS”) ES MOSTRA LES HISTÒRIES QUE S’AMAGUEN
DARRERA ELS OBJECTES. FOTOS DE MARQUES DE LES PALES AL FER EL TUNEL D’UN REFUGI
DE LA GUERRA I EMPREMPTES DE DE LES BOMBES SOBRE BCN. TAMBÉ ES PREGUNTA ALS
ALUMNES QUÉ S’EMPORTARIEN DE VALUÓS SI HAGUESSIN DE TRIAR UNS POCS OBJECTES PER
ENDUR-SE A UN REFUGI. HI HA CAIXETES AMB OBJECTES COM A EXEMPLE. REFLEXIÓ SOBRE
EL QUE ES CONSIDERA SIGINIFICATIU PER CADASCÚ PER RETENIR-HO EN EL TEMPS I NO
OBLIDAR-HO.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada